CONÈIXER EL MOMENT ÒPTIM PER RENOVAR LA FLOTA
Si alguna cosa cert hi ha a la vida és que res dura eternament. La roba, els electrodomèstics, els mobles, aparells electrònics, amb el temps tot ha de ser substituït per seguir gaudint del servei que brinden. En alguns casos, el deteriorament és una cosa planificat o dit d’una altra manera “necessari”. És sabut que alguns productes són dissenyats perquè durin un temps determinat, aquest sistema, de vegades s’enfoca a que no s’aturi la roda del consum, però en el cas de la tecnologia, el deteriorament planificat, ve donat per garantir que la tecnologia no s’estanca i avança successivament. Segur que has sentit moltes vegades la frase que “ja no es repara res, es substitueix per un de nou”, però en el cas de renovar la flota de vehicles, no sempre és així.
Aquesta norma del consumisme de “Quan alguna cosa s’espatlla, és perquè és vell i cal comprar un de nou” no sempre s’aplica a les flotes de vehicles, això dependrà en gran part de la persona responsable de la flota, independentment que siguin un sol vehicle o siguin cent, si es procura per ells i es respecta com a material imprescindible per al correcte funcionament de l’activitat del dia a dia, en la majoria de les vegades, amb revisions preventives, qualsevol peça que es trenqui o deteriori pot ser substituïda per un recanvi i retardar així el moment de renovar la flota. Un bon mecànic val el seu pes en or quan es tracta d’estalviar diners durant tot l’any i mantenir la seva flota en funcionament. Encara que a la llarga, al final sempre arriba el moment de considerar si el vehicle ha de ser reparat o si ja és hora de reemplaçar-rendiblement parlant.
La majoria de les flotes a utilitzar un dels tres estàndards per determinar si hem de renovar la flota o optar per reparar-lo.
1. Analitzar i consultar estadísticament el cicle de vida del tipus de vehicle que estem valorant. Els números no menteixen, i en algun lloc de tots aquests informes i números, hi ha un punt òptim. Hi ha un moment en el temps d’ús que comptablement, el vehicle està amortitzat. Empreses que es basen en aquest tipus d’anàlisi reemplaçaran el vehicle un cop amortitzat, independentment del seu estat general.
2. Cost límit per vehicle. En aquest cas es considera un cost limiti per vehicle i arribat aquest, se substitueix el vehicle independentment d’amortizacion o estat mecànic. Això té sentit quan es fan servir vehicles de segona mà on es desconeix el tracte de l’antic amo pel que el càlcul d’amortizacion o de reparacions assumibles pot ser enganyós ..
3. quilometratge o anys que té el vehicle. Aquesta té sentit amb vehicles nous i per a usos més durs pel que fa a desgast, el rendiment i seguretat dels usuaris es determina segons el desgast del tipus de treball no pel desgast mecànic normal.
Els mateixos límits es poden establir per al quilometratge. Sobre la base de les condicions econòmiques, condicions de la carretera, el tipus de viatge, i altres factors, un límit de quilometratge es pot ajustar per vehicle i el vehicle pot llavors ser retirat un cop assolit aquest límit.
Com la majoria de les coses, cada estratègia té les seves fortaleses i debilitats. La clau és trobar l’estratègia que funciona per la seva empresa. Com sempre, el poder de les capacitats d’un excel·lent plataforma de gestió de flotes GPS, serà fonamental per ajudar a prendre una decisió encertada.