Consells per evitar col·lisions i incidències a les carreteres, primordialment per la seguretat dels conductors però també per salvaguardar la imatge corporativa de la companyia
Consells per evitar col·lisions i incidències a les carreteres
Quan una tasca es realitza diàriament, es passa a automatitzar-de manera que no es presta atenció al que realment s’està fent. El personal de l’empresa que fa servir el vehicle com a eina de treball, puja al cotxe, es corda el cinturó, arrenca i es posa a conduir, tot això, pensant en la tasca que va a fer quan arribi al seu destí. No es presta atenció al conduir perquè no és la seva feina, només és un mitjà que utilitza per realitzar-la
Hauríem de tenir més en compte el fet que els vehicles de carretera són, en realitat, tones de ferro i plàstic en moviment a alta velocitat. Tenir en compte això i que la física és extremadament tossuda en els seus hàbits, si alguna cosa surt malament, pot ser molt perjudicial, tant en l’àmbit de les persones, com en l’àmbit empresarial.
Afortunadament, hi ha moltes coses que es poden fer per tractar d’inculcar un enfocament en la seguretat dels seus conductors. La primera és, per descomptat, no permetre la conducció agressiva sota cap concepte. En primer lloc pel dany que pot fer-se un mateix i als altres, i en segon lloc, per la imatge errònia que es dóna de la manera de ser i del caràcter de l’equip humà que forma la de l’empresa que representa el vehicle i la seva manera d’anar.
Els conductors senten una sensació d’anonimat quan van al volant en el vehicle. Fins i tot la persona més tranquil·la pot convertir-se en un individu agressiu i mal hurorado conductor. Però aquest anonimat sota el logotip i la imatge corporativa de la companyia és la que respon a la forma i fets del conductor.
Juntament amb un enfocament en la conducció agressiva, els conductors han de ser de tant en tant van recordar la necessitat de distància de frenada addicional per part dels seus vehicles carregats. Un conductor pot creure que ell o ella està seguint a una distància segura quan, en realitat, una parada sobtada pel vehicle que va davant d’ells, sens dubte donaria lloc a una col·lisió posterior.
S’ha de prestar atenció a les condicions de les carreteres, com la temperatura i el clima, així com l’estat general de la calçada i el tipus de via, respectant els senyals de trànsit i les distàncies de seguretat. Hem d’ajustar la forma de conduir per adaptar-la a les circumstàncies, l’entorn i el respecte dels altres conductors i vianants.
Els conductors han de tenir en compte coses com no conduir quan s’està molt cansat o somnolent o quan es prenen medicaments que poden provocar somnolència. En molts casos, un conductor implicat en un accident que dóna positiu per a certs medicaments pot estar subjecte a sancions legals com retirada de punts o fins i tot del permís de conduir. Com a responsable de flota GPS, assegureu-vos de conèixer la llei sobre això per poder orientar i avisar o sancionar fins i tot internament per prevenir mals majors.
Finalment, els gestors de flotes poden considerar la utilització d’equips de gravació juntament amb la informació que ja dóna per defecte un localitzat GPS en els seus vehicles. Encara que no sempre és ben rebut per part dels conductors, la mera presència del dispositiu de registre en el vehicle pot tenir un efecte significatiu en el comportament del conductor quan sap que qualsevol cosa que faci s’ha de registrar, tant si condueix bé com si ho fa malament.
La seguretat a la carretera és responsabilitat de tots. conductors professionals i particulars per igual i han de ser plenament responsables de les seves accions quan al volant dels seus vehicles. Però pel costat del gestor de flotes, és molt important saber com es condueix i tant per evitar accidents com per dissuadir qualsevol acte impulsiu a l’estar el conductor identificat en tot el trajecte.